Яндекс.Метрика Як правильно вибрати автомобільний акумулятор при покупці в магазині | Клуб ремонта

Хороший і правильно підібраний акумулятор під капотом гарантує безперебійну і безпечну роботу всіх систем автомобіля на довгі роки. Якщо вчасно не замінити стару батарею, то рано чи пізно ви не заведете машину – стартер просто не зможе запустити двигун. Особливо небезпечно це в зимову пору року, коли акумулятори часто працюють на межах своїх можливостей.

Давайте поговоримо про те, як правильно вибрати акумулятор для легкового автомобіля.

На які характеристики звернути увагу

Ось список параметрів, які потрібно постійно тримати в голові, щоб правильно вибрати акумулятор для легкового автомобіля:

  1. Ємність (Ач) – загальний рівень кількості енергії, яке батарея виробляє і зберігає за певний час.
  2. Тип клем-різновид і їх розташування на корпусі. Діляться Європейський, азіатський і американський види.
  3. Пусковий струм – А) — максимальне значення сили струму для запуску двигуна.
  4. Типорозмір корпусу-габарити і форма.
  5. Різновид батареї-діляться в залежності від обслуговуваності, а також за складом (сурм’янисті, кальциві, гібридні, гелеві та ін.)
  6. Полярність-порядок розташування електродів на корпусі. Зустрічається зворотна (»мінус «зліва,» плюс«справа) і пряма (мінус «справа» плюс зліва).

Такий підбір характеристик є на будь-якій батареї для авто. Детальніше про них нижче.

Вибираємо автомобільний акумулятор за параметрами

Найлегше просто зняти стару батарею і прийти з нею в магазин. Продавці допоможуть вам вибрати хороший пристрій за параметрами ємності і габаритами і можуть навіть зробити знижку за переробку старого. Але розуміти, як правильно вибрати автомобільний акумулятор все-таки важливо, якщо ви хочете трохи поліпшити електротехнічні характеристики автомобіля і розуміти, що за модель буде стояти на вашому авто всі наступні роки. А если вас цикавить акумулятор переходьте за посиланням https://akku.lviv.ua

За габаритами

Спочатку зверніть увагу на майданчик під капотом, де стояла стара батарея, і виміряйте її. Всі акумулятори діляться по розмірності, яким присвоєна своя маркування: L0, L1, LB1, L2, LB2, L3, LB3, L4, LB4, L5, LB5, L6 і ін.для європейських автомобілів, і E2, B19, B24, D23, D26, D31 і ін. для машин, сконструйованих в Азії. Краще, щоб розмір відповідав конструкції вашого автомобіля (див.інструкцію з експлуатації).

Габарити нової батареї, на яку ви націлилися, можуть сильно відрізнятися від старої, а місця швидше за все не вистачить. Краще купувати автомобільний акумулятор того ж самого типорозміру і не намагатися експериментувати, якщо у машини все дуже погано з вільним місцем. Деякі водії примудряються ставити собі джерела енергії більшої ємності і більші за габаритами, так що їм доводиться серйозно перебудовувати область під капотом.

По ємності

Ємність визначає час, за який батарея буде тримати Номінальне навантаження. Розраховується в Ампер-годинах (Ач). Параметр ємності повинен відповідати характеристикам автомобіля (див.інструкцію з експлуатації), так як якщо він буде нижче, то двигун буде складно завести в мороз. Для помірного клімату рекомендується встановлювати акумулятор наступних значень ємності:

  • Малолітражкам-40-60 Ач;
  • Бензиновим / дизельним машинам-80-100 Ач;
  • Комерційному транспорту і легковантажних автомобілів – 100 Ач.

Двигуну для запалювання в холодному кліматі, де більшу частину року температура тримається нижче -18 oC, потрібно набагато більше енергії, ніж в помірному. Забезпечити її-завдання акумуляторної батареї з великою ємністю.

По пусковому струму

Цей параметр може істотно продовжити термін служби пристрою. Щоб запуститися, стартеру кожен раз доводиться долати тиск стиснення на циліндрах вала маховика в 12-13 атмосфер, або йому може перешкодити загусле на морозі масло. Значення пускового струму визначає зусилля, з яким стартер запускає двигун авто.

Регіонам з холодним кліматом краще вибрати акумулятор більшої ємності і пускового струму. Це потрібно для боротьби з морозом – головним ворогом АКБ. Також пусковий струм важливий, якщо у вас старий, зношений двигун і масло сильної в’язкості.

За типом батареї

Різниця між обслуговуються і необслуговуваними акумуляторними батареями елементарна і ховається вона в їх назві.

Як правильно вибрати автомобільний акумулятор при покупці в магазиніправильный

Обслуговується акумулятор в процесі роботи поступово виробляє свій рівень електроліту, так що доводиться постійно стежити за рівнем рідини і заповнювати недолік. Такі різновиди пристроїв дешевше, але вони поступово відходять у минуле і стоять, як правило, на старих машинах, у яких давно не змінювалася «начинка».

Необслуговувані батареї влаштовані так, що розкрити короб і залити туди електроліт неможливо, та це їм і не потрібно, так як той практично не витрачається при роботі. Це більш свіжа технологія, яка вже майже витіснила стару і за терміном служби, і по надійності.

За складом автомобільні акумулятори діляться на п’ять найпоширеніших виду:

  • Сурм’янистий. Це застаріла технологія обслуговуваного типу. Сурм’яниста батарея містить 5-7% сурми (Sn) на поверхні свинцевих пластин. З нею автомобільний акумулятор став пластичнее, стійкіше до кислотного середовища і він краще піддається формуванню електродів. В процесі роботи електроліт може закипіти при повній зарядці, так що за його рівнем постійно доводиться стежити і регулярно доливати відсутню. Такі моделі батарей зазвичай маркуються Sn або Sn-Ca.
  • Незважаючи на їх низьку вартість, на ринку сурм’янистих АКБ стає все менше і менше, так як інші розробки перевершують їх по ємності, потужності і довговічності. Однак сурм’янисті батареї добре переносять глибокі розряди. Термін експлуатації таких пристроїв рідко перевищує чотири роки, а в середньому при правильному використанні сурм’янистий автомобільний акумулятор тримається протягом трьох років.
  • Кальцієвий. Більш нова розробка акумуляторної батареї з великою ємністю і низьким рівнем саморозряду, яка містить на решітках пластин додавання 0,1% кальцію, звідси і їх маркування Ca (якщо кальцієм легіровна одна решітка) або Ca/Ca (якщо обидві). Такі моделі дорожче сурм’янистих, але це компенсується зменшенням саморозряду до 6-7 разів і істотним уповільненням випаровування електроліту, через що його не потрібно підливати і стежити за його станом. Останнє стало причиною, чому кальцієві батареї перейшли в категорію необслуговуваних без можливості відкрити кришку. Ще однією перевагою кальцієвого акумулятора перед сурм’янистими, стала збільшена ємність і масивні пускові струми. Головний недолік Ca / Ca – вони дуже чутливі до глибокого розряду. Автомобільний акумулятор може втратити 50% щільності, якщо часто буде піддаватися повним розрядам. Кальцієві батареї служать на два роки більше сурм’янистих, в середньому десь 5-6 років.
  • EFB. Вони поєднують в собі кращі властивості обох попередніх різновидів акумуляторів. Пластини з свинцю мають потовщену конструкцію, вони леговані кальцієм і обгорнуті в нейлоновий конверт, що дозволяє їм краще чинити опір кислотному середовищі і працювати, навіть якщо акумуляторну батарею перевернути догори дном. Електроліт витрачається, але набагато повільніше, ніж в сурм’янистих АКБ, і тому за його станом не потрібно стежити. У порівнянні з іншими різновидами гібриди краще чинять опір глибоким розрядів і перезарядів, у них тривалий термін експлуатації, велика ємність. І при цьому їх ціна залишається приблизно на тому ж рівні, як і у кальцієвих моделей, вони добре працюють в спеку і в холод, мають більший ресурс відновлення, ніж кальцієві батареї, у них прискорена зарядка і збільшений розмір пускового струму. Необслуговуваний EFB-акумулятор може пропрацювати до 10 років.
  • Гібридний. Це щось середнє між сурм’янистими і кальцієвими АКБ. Їх свинцеві пластини леговані кальцієм і сурмою, електроліт википає на рівні кальцієвих моделей. Вони добре чинять опір глибоким розрядам, але абсолютно не захищені від різких перепадів температур. Гібридні батареї піддаються розбиранню і обслуговуванню, а з герметичними пробками вони будуть перебувати в робочому стані навіть, якщо їх перевернути догори дном. До того ж коштують вони вдвічі нижче, ніж кальцієвий аналог. Їх головний недолік-невелика ємність і пусковий струм, якщо порівнювати їх з кальцієвими.
  • Гелеві. Акумулятор містить оксид свинцю і безліч присадок (сурму, кальцій та ін.). Ця концепція передбачає використання силікагелю між електродними пластинами. Рідкий електроліт знаходиться всередині пустот силікагелю, що істотно покращує надійність експлуатації, збільшує ємність, а також продовжує термін служби. Такі батареї не знають, що таке коротке замикання, дуже добре чинять опір глибокому розряду (до 400 циклів), мають посилені пускові струми і служать до двадцяти років. З мінусів-це висока вартість (в 2-4 разів дорожче, ніж кальцієві і сурм’янисті) і велика чутливість до низьких температур через низьку провідності в мороз.
  • AGM. Це новітня технологія виготовлення герметичних акумуляторних батарей з абсорбованим електролітом, великої ємності, потовщеними пластинами електродів, що надає їм збільшений період роботи. Сепаратор з рідким електролітом заповнює зазор між електродними пластинами, а також амортизує і утримує пластини в статичному положенні. Вони вважаються найбільш екологічними. Такий акумулятор застосовуються в основному для автомобілів з функцією «Старт-Стоп» (Start Stop на корпусі батареї). AGM не боїться глибоких розрядів, а при постійному використанні в буферному режимі може пропрацювати 18-20 років.
  Как выбрать лакокрасочные материалы

На гелеві або AGM-батареї можна міняти будь-який Старий автомобільний акумулятор, хоч сурм’янистий, хоч кальцієвий. Однак, якщо на машині спочатку стояв гелевий, то на його місце ставити можна або батарею такої ж технології, або AGM. «Рідну» AGM-батарею можна міняти тільки на AGM. Машинам з системою «Старт-Стоп» краще встановлювати AGM. Порушення цих рекомендацій може призвести до поломок.

Як правильно вибрати автомобільний акумулятор при покупці в магазинівибрати

За типом клем

На російському ринку ходіння мають два види:

  • Європейський. Клеми розташовані на верху і» втоплені » в корпус, який утворює над ними щось на зразок запобіжного щитка. Найчастіше їх діаметр становить 19,5 мм для «плюса» і 17,9 мм для «мінуса», що трохи товщі азіатського варіанту. Європейська різновид акумуляторної батареї краще захищає клеми від випадкового зіткнення проводів і від ненавмисного фізичного впливу.
  • Азіатський. Клеми виступають вище кришки акумулятора і вони трохи тонше європейських: 12,7 мм для «плюса» і 11,1 мм для «мінуса».
  • Є ще американський варіант з бічним розташуванням клем, але такий автомобільний акумулятор більш характерний для ринку США, і в російських магазинах зустрічається вкрай рідко.

Тут все більш ніж прозоро. Купуємо і ставимо той тип, який був у старої моделі. Експериментувати тут теж не варто. Ці різновиди не взаємозамінні-азіатські АКБ найчастіше набагато вище європейських і з ними ви ризикуєте просто не закрити капот і поламати конуси.

По полярності

Полярність, як вже говорилося вище, це розташування «мінуса» і «плюса» на поверхні корпусу батареї. Поверніть АКБ клемами до себе: на акумуляторі зі зворотною полярністю «мінус» розташовується зліва, а «плюс» справ; для прямої все навпаки – зліва «плюс», праворуч «мінус». Плутати їх ні в якому разі не можна, інакше неминуче коротке замикання або навіть загоряння електропроводки. Краще купувати акумулятор тієї ж полярності, що і колишній, через вкрай прозаїчної – до «мінуса» з іншого боку провід може просто не дотягнутися.

Як правильно вибрати автомобільний акумулятор при покупці в магазинівибрати

Вибір по марці

Підбирати акумуляторну батарею краще не по красивим етикеткам і рекламі, а по надійності та ефективності. Наприклад, подивитися спеціальний тест, які регулярно проводяться провідними авто виданнями. Є кілька марок АКБ, які регулярно і з успіхом беруть участь в подібних змаганнях – це TAB, Varta, звір, Tyumen, Aktex і Bosch. Хто з них кращий сказати складно, так як методика оцінки якості розрахунку у всіх різна.

Вибір за ціною

Ціна батареї безпосередньо залежить від технології виробництва. Чим новіше і потужніше автомобільний акумулятор і чим більше його ємність, тим більше грошей за нього зажадають.

Відповідно можна купити в межах 2 000 руб.трохи дорожче гібридні батареї, які коштують в середньому 2 000-30000 рублів. Кальцієві батареї коштують ще дорожче: від 3 000 до 6 000 рублів, якщо це новий і оригінальний пристрій, а не китайська підробка. Найдорожчими, але і найбільш якісними і потужними виступають гелеві і AGM-акумулятори. Їх вартість варіюється дуже широко: від 4 000 до 16 000 рублів за пристрій.

Перевіряємо якість

Покупку починаємо з зовнішнього огляду батареї-ніяких тріщин, відколів, подряпин і інших порушень цілісності бути не повинно. Зверніть увагу на можливі окислості або патьоки електроліту на корпусі. Якщо є хоч найменша підозра, що герметичність АКБ порушена, купувати такий акумулятор Не можна.

Як правильно вибрати автомобільний акумулятор при покупці в магазиніпереть

Працездатність нового пристрою перевіряємо прямо на місці – більшості спеціалізованих магазинів є навантажувальні вилки, за допомогою яких легко перевірити стан і параметри товару. Хороший акумулятор під навантаженням 150-180 а (вдвічі перевищує його ємність) не повинен демонструвати осідання нижче 11 вольт. В інтересах магазину довести, що їх батарея повністю відповідає мінімальним вимогам, і надаватися послуга повинна абсолютно безкоштовно. Якщо продавець хоче грошей за цей елементарний тест, краще зробити покупку краще в іншому місці.

Купуйте автомобільний акумулятор, який пролежав на складі не більше півроку. Дату заливки електроліту можна подивитися або на етикетці, або доведеться розшифровувати маркування на корпусі акумуляторної батареї. Кодування залежить від виробника, так що вам пряма дорога на сайт бренду, де повинна бути вся інформація. Всі цифри і букви на етикетках повинні легко читатися. Тільки так можна зрозуміти оригінальне цей пристрій або ж ні.

Як правильно вибрати автомобільний акумулятор при покупці в магазиніавтомобільний

Укладення

Після вигідної покупки батарею слід відразу ж зарядити, а тільки потім підключати до машини, попередньо зачистивши і змастивши клеми спеціальним мастилом. Не нехтуйте нашими порадами, читайте відгуки покупців і дивіться рейтинги батарей від експертів, і тоді точно купите хороший автомобільний акумулятор, який прослужить вам довгі роки.

от admin

Добавить комментарий